ANIMACJA KOMPUTEROWA 

Uczymy dzieci animacji komputerowej: rysowania i malowania na ekranie, sposoby przetwarzania fotografii i tekstu, tworzenia poruszających się postaci i obiektów. Zajęcia są prowadzone w programie Adobe Photoshop. Zajęcia odbywają się raz w tygodniu.
TERMIN ZAJĘĆ:
SOBOTA 9:30-11:00 (8-12 lat) Tomasz Kania

  

FOTOGRAFIA CYFROWA

W trakcie zajęć dzieci uczą się cyfrowej obróbki zdjęć w najpopularniejszym na świecie programie komputerowym Adobe Photoshop. Program zajęć obejmuje poprawianie jakości zdjęć, retuszowanie, artystyczne przetwarzanie, używanie filtrów oraz fotomontaże. Warsztaty odbywają się raz w tygodniu.
TERMIN ZAJĘĆ:
SOBOTA 11:00 – 13:00 (8-12 lat) Tomasz Kania

MINECRAFT (od 8 lat)

Minecraft to przebojowa produkcja niezależnego studia Mojang AB. Gracze wcielają się w postać, która wpierw pozyskuje duże przypominające cegły bloki, a potem tworzy z nich różnego rodzaju konstrukcje. Cała gra to w gruncie rzeczy jedna wielka piaskownica, nie ograniczająca w żaden sposób swobody gracza. Zostajemy wrzuceni do wygenerowanego proceduralnie świata zbudowanego w całości z trójwymiarowych bloków. Eksplorując świat uzyskujemy materiały, z których potem produkujemy wszystko, co tylko sobie wymarzymy - narzędzia oraz budynki. Świat Minecrafta zbudowany jest jedynie z takich właśnie bloków z których każdy posiada własne cechy i nadają się do różnych celów. W trakcie zajęć uczestnicy wspólnie tworzą budowle przy użyciu edukacyjnej wersji Minecrafta poznając podstawy architektury. Kształcimy umiejętność współpracy poprzez działania w grupie.


TERMIN ZAJĘĆ:
SOBOTA 11:00-12:45, 13:00-14:45, 15:15-17:00 (8-12 lat) Marek Dubiel
NIEDZIELA 14:00-15:45 (8-12 lat) Marek Dubiel

WARSZTATY INTERAKTYWNE ARDUINO od 11 lat

Chciałbyś samemu zbudować lampkę, która zapala się automatycznie, gdy dookoła robi się ciemno? Domowy alarm który zagra melodię gdy ktoś się zbliży? A może własną stację meteorologiczną? Z Arduino jest to proste. Arduino jest uproszczonym komputerem do którego możemy podłączyć czujniki, przyciski, diody LED lub głośnik. Za pomocą łatwego języka możemy zaprogramować zachowanie urządzenia. Możliwości są nieograniczone, z arduino tworzone są nawet roboty i drukarki 3d, a podstawowe funkcje są zrozumiałe i przyswajalne dla dziecka w wieku ok. 11 lat. Dzięki zastosowaniu kabelków typu goldpin i płytek prototypowych, dziecko nie musi niczego lutować, a napięcie 5 voltów jest bezpieczne. Na zajęciach dzieci mogą rozwiną kreatywność, umiejętność pracy w grupie, myślenie poza schematem i zapomniane już dzisiaj domowego majsterkowanie z użyciem współczesnej technologii. Nauczą się podstaw elektroniki, programowania i działania interaktywnego. Przykładowe projekty do zrealizowania z uczniami: -pudełko z pozytywką które gra po otwarciu, -własny kontroler do ulubionej gry, -prosty instrument muzyczny (hałasofon).
TERMIN ZAJĘĆ:
SOBOTA 13:00-15:00 (od 11 lat) Marek Dubiel

PROGRAMOWANIE GIER W "SCRATCH" od 8 lat

Scratch jest środowiskiem stworzonym z myślą o wprowadzeniu dziecka w świat programowania. Jest to narzędzie dzięki któremu najszybciej i najłatwiej każdy może stworzyć własną grę komputerową. Przy użyciu prostych komend dziecko pozna zasady programowania, jednocześnie ucząc się kreatywności, systematyczności i logicznego myślenia. Scratch to również społeczność internetowa w której dzieci mogą podzielić się swoimi projektami z rówieśnikami z całego świata, jak również poznać ich projekty.
TERMIN ZAJĘĆ:
NIEDZIELA 10:00-12:00, 12:00-14:00 (od 8 lat) Marek Dubiel

123D CATCH (od 8 lat)

Autodesk 123D jest darmowym programem, który pozwala projektować modele 3D na swoim komputerze i następnie szybko i łatwo wysłać je do drukarni 3D lub wycinarki laserowej. Program posiada również funkcje eksportu do plików stl, a dzięki temu możemy użyć własnej drukarki 3D lub po prostu wykorzystać model w innym programie takim jak 3ds max lub Blender. Całość została przygotowana w łatwy i typowy dla Autodesk'u interface, co sprawia, że bardzo szybko można się w nim odnaleźć i zacząć prace. W trakcie zajęć wykorzystując fotografie realizujemy proste modele 3D, tworzymy trójwymiarowe autoportrety lub projekty zabawek. Dzieci uczą się podstawowych zasad 3D, rozwijają widzenie przestrzenne.

TERMIN ZAJĘĆ:
PIĄTEK 17:00-18:45 (8-12 lat) Wioletta Wnorowska, Karol Wieczorkiewicz

ANIMACJA BLENDER (dla dzieci od 8 lat)

Blender jest obecnie najbardziej zawansowanym darmowym programem do tworzenie grafiki trójwymiarowej. Pozwala na wygodne tworzenie oraz animowanie obiektów trójwymiarowych, kreowanie efektów specjalnych oraz tworzenie realistycznych renderingów. Posiada również narzędzia służące do symulowania zjawisk fizycznych. Pod względem możliwości Blender nie ustępuję komercyjnym programom. W trakcie zajęć tworzymy animacje, projekt wspólnej bajki przy wykorzystaniu posiadanych modeli. Dzieci uczą się podstawowych zasad nawigacji w programie, poznają zasady tworzenia narracji fabularnej.
TERMIN ZAJĘĆ:
PIĄTEK 17:00-18:45 (8-12 lat) Filip Wincenciak

 

  • L1100264
  • L1100265
  • L1200977